fbpx
Selecteer een pagina

MEER RUST EN FOCUS

IN DE KLAS ZONDER EXTRA

VOORBEREIDINGSTIJD? 

Ontdek het positieve effect van korte ontspanmomenten tijdens jouw lesdag

VERBETER DE SFEER

IN DE KLAS 

VERHOOG DE

CONCENTRATIE

VERMINDER

OVERPRIKKELING

Mee-doe video’s met duurzaam effect op leerlingen uit onder- en middenbouw

Wanneer je veel op de planning hebt staan, is het vervelend wanneer de klas er niet ‘bij’ is. We zijn dan  geneigd om door te gaan met de lesstof en nog ‘even hard te werken’. Ondertussen raakt het werkgeheugen – het deel dat het korte termijn geheugen ondersteunt in zijn taak – van jouw leerlingen vol en kunnen ze de informatie niet meer opslaan. Ook afeiding en stress hebben hier invloed op. Dat is natuurlijk doodzonde van jouw tijd én energie.

Zo heb ik zelf ervaren waar teveel werkdruk toe kan leiden en liep ik tegen die spreekwoordelijke muur aan. Uit onderzoek blijkt dat het percentage burn-out klachten onder leraren vér boven het landelijk gemiddelde van 17 procent ligt. Maar niet alleen leraren hebben te maken met een hoge werkdruk in het onderwijs. Ook kinderen moeten continu van alles.  

Wat als we leerlingen op jonge leeftijd al bewust maken van het positieve effect van een korte beweeg-pauze om lesstof te kunnen verinnerlijken en ‘ontprikkelen’. Dat het belangrijk is om naar de signalen van je lichaam te luisteren.

Kinderen leren hoe ze hun accu opladen is een belangrijke life-skill in een tijd dat er veel afleiding is. Hierdoor ontstaat er meer rust, een fijne sfeer in de klas en leerlingen zijn weer bij de les.

‘HET IS NET EEN SOORT GYM,

MAAR DAN OM RUSTIG VAN TE WORDEN’

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN KINDERYOGA IN DE KLAS?

  • Verhoog de aandacht en focus
  • Het groepsgevoel groeit
  • Versterk de cognitieve en executieve functies
  • Verstrek het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen
  • Oefen sociaal-emotionele vaardigheden van leerlingen

HERKEN JE DIT?

Dat het voor een kind lastiger is om te concentreren als…

  • hun werkgeheugen vol zit met lesstof.
  • leerlingen na de pauze nog lang onrustig zijn. 
  • ze continue aan het ‘wiebelkonten’ zijn en hun lichaam behoefte heeft aan beweging.
  • moeite hebben om emoties te plaatsen omdat hun lichaam de signalen niet goed herkent.

Dan zijn deze 5 thematische video’s van Online Yoga Juf in de Klas een echte uitkomst voor jou en je klas.

In deze vijf korte, speelse video’s maken jullie kennis met de positieve effecten van kinderyoga. De oefeningen zijn zo opgebouwd dat ze goed aansluiten bij de belevingswereld van leerlingen uit de onder-, en middenbouw. Denk aan onderwerpen als; Goedemorgen (rustig landen in de klas), Onderwater avontuur, Broodjes bakken, ‘Televisie kijken‘ (visualisatie) en Geluksvogel.  

Je hoeft geen extra voorbereiding te doen, de leerlingen kunnen de oefeningen meteen meedoen – op hun stoel! Je hebt alleen toegang tot het internet en een (tv)scherm, digibord of iPad nodig. 

MIJN MISSIE

Online Yoga Juf in de Klas maakt leuke, speelse video’s die jou als leerkracht helpen om meer focus en rust te integreren in je lessen.

Ik ben Kim, de Online Yoga Juf. Mijn passie voor kinderyoga begon toen ik zag hoe rustig mijn zoontje werd van af en toe meedoen met mijn yogaoefeningen.

Ik gun die korte momenten van rust niet alleen ieder schoolgaand kind, maar ook iedere leerkracht! Omdat ik geloof dat het enorm goed voor je is om regelmatig bij jezelf in te checken. Dat er naast het vele hoofdwerk ook ruimte mag zijn voor hartwerk tijdens een lesdag.

Zo is mijn wens ontstaan om korte zelfzorg momenten met duurzame impact voor leerling én leerkracht te maken. 

Krijg toegang tot vijf video’s met verschillende thema’s. Eenvoudig af te spelen via Digibord, wanneer het jou uit komt. Leerlingen doen eenvoudig mee vanaf hun stoel. In 7 minuten herpak je zonder voorbereiding meer rust en focus in jouw klas.

Van 39 euro NU voor 24,95 euro!

LEER-ONDERSTEUNEND MIDDEL 

Vier videolessen van elk 7 minuten voor meer rust en focus.

Bijna een half uur aan ontspan momenten waarvoor je alleen het Digibord hoeft aan te zetten.

+ Je bepaalt zelf het gewenste moment: dagstart, lesovergang of na een pauze. 

+ Het sluit aan bij kerndoelen 34, 35, 37 en 38 uit het leergebied ‘Oriëntatie op jezelf en de wereld’.

Wetenschappelijk beproefde methoden: yoga, ademhaling en mindfulness.